Nová literatura pro střední školy 2 Pracovní sešit - Jolana Fišarová; Lukáš Borovička; Petra Adámková; Michaela Tučková
Žádné hodnocení. Kód: P393157 Produktové číslo: 9788073584153
Pracovní sešit učebnicové sady Nová literatura 2 pro střední školy je určen pro 2. ročník středních škol. Je vhodný pro všechny typy středních škol zakončených maturitní zkouškou.
Pracovní sešit přímo navazuje na učebnici. V každé části naleznete úlohy seřazené od těch nejjednodušších faktografických až po náročnější úlohy pracující s konkrétním výňatkem z literárního díla, u nichž je třeba textu porozumět, vnímat ho v kontextu díla a interpretovat jeho dílčí části i celek.
Úlohy jsou velmi pestré, což podporuje různé způsoby uvažování i odlišné postupy při zpracování informací. Vedle prostého zápisu řešení se dopisují do textů vynechané údaje, opravují se faktické chyby, doplňují se tabulky či schémata, pracuje se s obrazovým materiálem a řada úloh vychází i z poslechových ukázek. Za každou kapitolou se pak nachází jedna strana úloh zaměřená na shrnutí typických znaků dobové literatury a dvoustrana opakování, která umožní ověřit si nabyté vědomosti, příp. odhalit nedostatky.
Cíle pracovního sešitu Nová literatura 2 pro střední školy jsou:
- ověřit znalost učiva z výkladu v učebnici a rozvíjet u žáků schopnost analyzovat umělecký text
- připravit žáky ke společné části maturity (do pracovního sešitu jsou pravidelně zařazovány typy testových úloh užívané v ostrých maturitních testech a při analýzách výňatků uměleckých textů se operuje s kategoriemi ústní zkoušky, např. s časem, prostorem, kompozicí, vypravěčem, veršovou výstavbou, uměleckými prostředky apod.)
- rozvíjet čtenářskou gramotnost žáků
- motivovat žáky k četbě, vytvořit u nich kladný vztah k literatuře a ke čtenářství
Novinkou oproti 1. dílu Nové literatury je celobarevné provedení pracovního sešitu a využití barev pro odlišení funkce úloh, takže se můžete už na první pohled podle barvy rozhodnout, které úlohy ve které třídě plnit.
- Červeně jsou označeny úlohy zaměřené na faktografické údaje. Obvykle mají oporu v učebnici, případně v menší míře vyžadují dohledání informací v externích zdrojích.
- Modré úlohy ověřují znalost literárněvědných pojmů bez jejich aplikace na konkrétní text. Zaměřují se na nové pojmy dané kapitoly, ale i na opakování starších pojmů souvisejících s dílem daného autora.
- Žluté úlohy pracují s konkrétním výňatkem z díla. Část úloh je zaměřena na porozumění obsahu textu, část na analýzu textu (využívá se mj. kategorií z ústní zkoušky společné části maturitní zkoušky, například zasazení výňatku do kontextu díla; čas, prostor, postavy, umělecké prostředky). Tyto úlohy jsou zaměřeny na aplikaci dovedností.
Podle potřeb konkrétní třídy a vyspělosti žáků tak můžete například zadat červené a modré úlohy za domácí úlohy a společně ve třídě vypracovat jen žluté úlohy, případně některou z barev zcela vynechat.
Autor | Jolana Fišarová; Lukáš Borovička; Petra Adámková; Michaela Tučková | |
Nakladatel | didaktis | |
Rok vydání | 2022 | |
Počet stran | 164 | |
Jazyk | CZE | |
Druh | Kniha | |
Vazba | Brožovaná bez přebalu lesklá | |
ISBN | 978-80-7358-415-3 | |
Rozměry | 30,5 x 21,5 x 1,3 cm | |
Váha | 0.4460000 |