Domů / Knihy / Učebnice, odborná literatura / Informatika, výpočetní technika / Počítačové hry, zábavný SW

Hráč versus příšery - Jaroslav Švelch


Žádné hodnocení. Kód: P446005 Produktové číslo: 9788074704925
Kniha, AKROPOLIS, 2024, Jaroslav Švelch
Dostupnost: externí sklad 100 ks
Vše 10 %
Cena před slevou: 329 Kč
Ušetříte: 33 Kč
Zlevněno z 329 Kč (Naše normální cena.)
nyní jen 296 Kč , plus doprava
Doba dodání: 2 - 5 Dnů
 
Hráč versus příšery - Jaroslav ŠvelchUž od počátků počítačových her v nich příšery hrály klíčovou roli. Fungují zde jako nebezpečí, kterému je třeba se vyhnout, jako bossové úrovní, které je třeba porazit, nebo jako cíle, které je třeba zničit, abyste získali body navíc. Proč je ale postava příšery ve hrách tak důležitá a jak počítačové hry formovaly koncepty monstrozity v naší kultuře? Ve snaze odpovědět na tyto otázky zkoumá kniha Hráč vs. příšery uplynulé půlstoletí příšer ve hrách od draků z prvních stolních her na hrdiny a pixelových mimozemšťanů ze Space Invaders až po zdeformované mutanty z The Last of Us či bizarní bestie z Bloodborne a odhaluje jejich společné rysy. Na příkladech monster všemožných typů zkoumá Jaroslav Švelch umění designu příšer a vliv, který na něj měla mytologie, výtvarné umění, populární kultura a stolní RPG hry. Zároveň ukazuje, že počítačové hry navazují na studenoválečnou koncepci jasně definovaných, vypočitatelných nepřátel a zobrazují monstra jako postavy, které jsou nenapravitelně zlé, ale přitom nevyhnutelně vždy porazitelné. Na jednu stranu vysvětluje, v čem jsou takto zjednodušené herní příšery přitažlivé, ale zároveň také zkoumá, jak by se toto médium mohlo dál rozvíjet, aby nabídlo i nuancovanější podoby monstrozity.
Specifikace
Autor Jaroslav Švelch
Nakladatel AKROPOLIS
Rok vydání 2024
Počet stran 192
Jazyk CZE
Druh Kniha
Vazba Brožovaná bez přebalu lesklá
Rozměry 21,5 x 14,5 x 1,5 cm
ISBN 978-80-7470-492-5
Váha 0.2900000
Hodnocení
Toto zboží zatím nikdo nehodnotil. Buďte první a napište komentář nebo hodnocení.